Vissza a főoldalra  
 
 
 
   Keresés  
KüldetésünkGalériaSzavazás
Hogy jobb legyen városunk
 
 
Panaszok a Tesco-busz kapcsán
Makrai Zsolt javaslata a közlekedés javítására
Több deákvári és alsóvárosi polgár jelezte panaszát a lokálpatrióták felé, miszerint a Tesco- buszok a szabályozás szerint nem vehetők igénybe városrészek közötti utazásra, például Deákvárról a Földváry térre. Mint megtudtuk, a városnak nincs megállapodása a Tesco-val a buszok közlekedésére vonatkozóan, annak ellenére, hogy egy-két kivételtől eltekintve a buszok a városi buszmegállókat használják. Ezek fenntartása (építése, javítása, tisztítása, síkosság mentesítése, stb.) az önkormányzatnak évente többmillió forintba kerül.

A probléma kezelése végett a lokálpatrióták nevében Makrai Zsolt levélben fordult városunk polgármesteréhez, Fördős Attilához. Ebben javasolta, hogy a Tesco-buszok hivatalosan is igénybe vehetők legyenek a városrészi közlekedésre is, ennek lehetőségét pedig a cég kommunikálja. A volt önkormányzati képviselő (aki szakmáját tekintve közlekedésmérnök és logisztikus) levelében kifejti, hogy a városnak megállapodást kellene kötnie a multicéggel, amelynek vagy hozzá kellene járulnia anyagilag a városi buszmegállók fenntartásához, vagy engedélyeznie kellene azt, hogy az utasok ne csak a Tesco-nál szállhassanak fel, illetve le, hanem bármelyik városi megállóhelyen. Így a nagyáruház buszai (amelyek délelőtt kétóránként, délután óránként járnak) a városi belső közlekedést is szolgálnák.

A levélre először a polgármester személyi titkára, Sztopa Zsolt válaszolt, aki ezt írta: „Köszönjük levelét, amelyben felhívja a városvezetés figyelmét az adott problémára. Örömmel olvastuk, hogy javaslata is van ennek megoldására, amelyet alaposan megvizsgálunk.”

A Polgármesteri Hivataltól kapott második válasz tartalma azt mutatja, hogy az illetékesek nem tudták (vagy nem akarták?) megérteni az emberek ezzel kapcsolatos valódi problémáját: tudniillik, hogy kényelmetlenül érzik magukat, ha rendszeresen bizonytalanságban és illegálisan utazhatnak csak.

Idézet a válaszból: „A TESCO busz egy magáncég saját járata, amely nem közforgalmú utaztatás miatt került üzemeltetésre.” Tegyük hozzá: a MAGÁNCÉG, MAGÁN forgalmában KÖZFORGALMÚ megállókat használ!

Idézzük továbbá: „Az Önkormányzat az üzemeltetést befolyásolni nem tudja.” Igen, pontosan azt javasolta levelében Makrai Zsolt, hogy a város kezdjen tárgyalásokat és kössön megállapodást a multicéggel a városi tulajdonú és fenntartású megállóhelyek használati feltételeiről.

A lokálpatrióták sajnálatosnak tartják, hogy az új szelleműnek beharangozott Hivatalban amely a váci polgárok pénzéből, őértük hivatott működni meg sem próbálnak tenni a lakosok érdekében. Ehelyett a könnyebb utat választva, kurtán „lesöprik az asztalról” a javaslatokat.

A kompnál lett megoldás

A városhoz kötődő közlekedés ügyében korábban is született már külön megállapodás. 2004-ben a kompot üzemeltető társasággal kezdeményezett tárgyalást és szerződéskötést Ferjancsics László, akkori alpolgármester. Az akkor megkötött, és máig hatályos megállapodás értelmében a 65 évnél idősebb váciak térítés nélkül vehetik igénybe a kompot.

Vissza az előző oldalra
 
   
 
Figyelmébe ajánljuk
Repült Vác alpolgármestere – közel millióért, luxusban
Miután megszavazta az önköltséges utazást közpénzen, busines classon utazott Japánba Mokánszky Zoltán
Tovább...
Mely képviselők randalíroztak???
Nyílt levél a kormánypártiak részére
Tovább...
Kamu volt a váci híd ígérete
Még nőhet is a Gödöllői út terhelése
Tovább...
 
             
Kapcsolat | Felhasználási feltételek
A Vácért Lokálpatrióta Egyesület hivatalos honlapja. Minden jog fenntartva. Copyright © 2011